חדשות חמות בטיפול המשרד

טלי יעקב, נהג מונית בן 70, תובע את תחנת הדלק של חברת סדש רמלה בע"מ ואת אחד מעובדיה, אבוקטיפאן בידא, בגין אפליה ותקיפה. בידא סירב לקבל מיעקב תשלום במזומן והשפיל אותו בפומבי, ולאחר מכן תקף אותו פיזית. בתגובה, יעקב הגיש תביעה בסך 100,000 ₪ באמצעות עו"ד ציון בהלול, הדורש פיצויים על עוגמת נפש ופגיעה בזכויותיו, וכן חיוב התחנה לספק לו שירותי תדלוק ללא אפליה עתידית. המקרה מדגיש את הצורך בשמירה על זכויות האזרחים ושוויון במתן שירותים.


  • תאריך:21/03/2024 12:13
  • מיקום

תיאור

טלי יעקב, נהג מונית ותיק בן 70, התגורר במושב יד רמב"ם ועסק בהסעות במשך עשרות שנים. כנהג מונית, הוא נדרש לתדלק את רכבו בתדירות גבוהה, ופיתח שגרה קבועה: בכל יום או יומיים, היה נוסע לתחנת הדלק של חברת סדש רמלה בע"מ בכניסה לעיר רמלה, שם היה משלם במזומן ומקבל קבלה מודפסת בחנות התחנה.

 תחילתו של הסכסוך

הכל התנהל כשורה במשך שמונה שנים, עד שלפני כשנה, הגיע לתחנה עובד חדש בשם אבוקטיפאן בידא. בידא, מסיבות לא ברורות, החל לסרב לקבל תשלום במזומן מיעקב, ודרש תשלום בכרטיס אשראי בלבד. יעקב, שהתרגל לשלם במזומן ולקבל קבלה, נדהם מהשינוי הפתאומי וחשש שמא יפגע במקור פרנסתו.


### השיא - תקיפה והשפלה


בתאריך 23 בדצמבר 2023, התרחשה התקרית שהובילה לתביעה. יעקב הגיע לתחנה כרגיל, אך שוב נתקל בסירוב של בידא לקבל תשלום במזומן. התגובה של בידא הייתה חריפה יותר מהרגיל - הוא צעק על יעקב, השפיל אותו לעיני כל הלקוחות בתחנה, ולבסוף, תקף אותו פיזית. בידא היכה את יעקב בידו, הפיל בכוח את הטלפון הנייד שלו, וגרם לו לכאב פיזי ונפשי רב.

התביעה המשפטית

עקב האירועים הללו, פנה יעקב לעו"ד ציון בהלול, ליטיגטור ומומחה לחקירת עדים, אשר הגיש בשמו תביעה לבית משפט השלום ברמלה. בתביעה, דורש יעקב פיצויים בסך 100,000 ₪ בגין אפליה, תקיפה, פגיעה בזכויותיו לשוויון ולחופש העיסוק, וכן עוגמת נפש. בנוסף, מבקש יעקב שבית המשפט יחייב את תחנת הדלק לספק לו שירותי תדלוק ולמנוע אפליה עתידית כלפיו.


### המשמעות הרחבה יותר


המקרה של טלי יעקב אינו מקרה בודד. הוא משקף בעיה רחבה יותר של אפליה במתן שירותים על רקע אמצעי תשלום או סיבות לא ענייניות אחרות. עו"ד בהלול מדגיש כי מדובר במקרה חמור של אפליה ותקיפה, שדורש התייחסות מיידית ואכיפה נחרצת מצד בית המשפט.

 לסיכום

הסיפור של טלי יעקב הוא קריאה לכל אזרח שנתקל באפליה או באי צדק לפעול ולהיאבק על זכויותיו. עו"ד ציון בהלול מבטיח להילחם למען צדק ולהביא לשינוי משמעותי במאבק נגד אפליה ואי שוויון במתן שירותים בישראל.