חדשות חמות בטיפול המשרד

פסק דין משמעותי ניתן לאחרונה בתיק המאחד שלוש תביעות כספיות כנגד עופר רות, בעלת דירה בפרויקט סיטי טאוור ברמת גן. פסק הדין, שניתן על ידי המפקחת הבכירה על רישום מקרקעין דגנית קציר-ברין, קבע כי רות חייבת לשלם סכום כולל של 313,176 ש"ח לנציגות הבית המשותף עבור דמי ניהול לתקופות שונות בין השנים 2014-2017, כולל גביה מיוחדת לשנת 2017.


  • תאריך:14/10/2021 18:30
  • מיקום תל אביב, ישראל (מפה)

תיאור

פסד נציגות הבית המשותף נ' עופר רות.pdf

**תל אביב - יפו, 28 באוקטובר 2021** - פסק דין משמעותי ניתן לאחרונה בתיק המאחד שלוש תביעות כספיות כנגד עופר רות, בעלת דירה בפרויקט סיטי טאוור ברמת גן. פסק הדין, שניתן על ידי המפקחת הבכירה על רישום מקרקעין דגנית קציר-ברין, קבע כי רות חייבת לשלם סכום כולל של 313,176 ש"ח לנציגות הבית המשותף עבור דמי ניהול לתקופות שונות בין השנים 2014-2017, כולל גביה מיוחדת לשנת 2017.

**רקע**:

בפרויקט סיטי טאוור, הממוקם ברחוב מנחם בגין 3 ברמת גן, נרשמו שלוש תביעות כספיות כנגד עופר רות, בעלת דירת פנטהאוז דופלקס המשתרעת על פני שתי קומות. הנציגות טענה כי רות לא שילמה את מלוא דמי הניהול עבור דירתה בשטח כולל של 389 מ"ר, כפי שנקבע בחשבונות הארנונה. רות טענה לעומת זאת כי שטח דירתה הוא 217 מ"ר בלבד.

**הטענות והפסק**:

הנציגות, באמצעות עו"ד ציון בהלול, הציגה חשבונות ארנונה של הדירה משנת 2009, מהם עולה כי הדירה רשומה בשטח של 389 מ"ר. מנגד, רות טענה כי מדובר בטעות רישומית, וכי שטח דירתה האמיתי הוא 217 מ"ר בלבד.

בפסק הדין קבעה המפקחת כי מנגנון חישוב דמי הניהול בפרויקט סיטי טאוור מבוסס על חישובי תלושי הארנונה, וכי שטח הדירה כפי שנקבע בחשבונות הארנונה הוא המחייב. כמו כן, נדחו טענות רות בדבר התיישנות התביעה וטענות נוספות בדבר התנהלות הנציגות.

עו"ד ציון בהלול, ליטיגטור ומומחה לחקירת עדים, ייצג את הנציגות בתיק זה. בזכות החקירה המעמיקה והייצוג המוקפד בהליכי ההוכחות שערך, הצליח עו"ד בהלול להוכיח את חוסר תום הלב . חקירתו המקיפה של עו"ד בהלול שכנעה את המפקחת הבכירה בצדקת טענות הנציגות, ובכך תרמה תרומה מכרעת לזכייתה בתביעה.

**סיכום והוצאות**:

בפסק הדין נקבע כי רות תשלם לנציגות הבית המשותף סך של 313,176 ש"ח עבור דמי ניהול לתקופות השונות. בנוסף, נפסקו הוצאות משפט בגובה 36,859 ש"ח, הכוללות אגרת תביעה ושכר טרחת עורך דין.

פסק הדין מהווה תקדים חשוב בהתנהלות בין נציגויות בתים משותפים לדיירים במקרים של סכסוכים על דמי ניהול, ומחזק את מעמד הנציגות כגוף המוסמך לנהל ולתחזק את הרכוש המשותף, תוך הבטחת תשלום דמי הניהול מכלל הדיירים.