לשון הרע בין בעלי עסקים מתחרים – כשהפרסום הופך לכלי נשק בעולם העסקי, התחרות היא טבעית ולגיטימית – אך כאשר בעל עסק מפרסם אמירות שקריות או מבזות על מתחרה כדי למשוך לקוחות, מדובר ב־לשון הרע. בתי המשפט רואים בכך תחרות בלתי הוגנת ועוולה אזרחית.
בעולם העסקי, התחרות היא טבעית ולגיטימית – אך כאשר בעל עסק מפרסם אמירות שקריות או מבזות על מתחרה כדי למשוך לקוחות, מדובר ב־לשון הרע. בתי המשפט רואים בכך תחרות בלתי הוגנת ועוולה אזרחית.
בעל עסק שמפיץ שמועות על מוצר של מתחרה.
פרסום ברשתות החברתיות שמציג עסק אחר כ"נוכל" או "לא אמין".
כתיבת ביקורות שליליות מזויפות על מתחרים בגוגל.
פרסום פוגעני כזה גורם לנזק תדמיתי וכלכלי חמור, ומזכה את הנפגע בפיצוי כספי משמעותי.
פנייה להסרת הפרסום.
תביעת לשון הרע ופיצוי כספי.
דרישה לפרסום התנצלות פומבית.
בתי המשפט פסקו לא פעם פיצויים לעסקים שנפגעו מהכפשות שיטתיות מצד מתחרים, במיוחד כאשר נעשה שימוש בפרסום שיווקי כוזב.
הליך משפטי בתחום לשון הרע מורכב ודורש הוכחות, ניהול נכון של אסטרטגיה משפטית והבנת החוק והפסיקה. עורך דין מנוסה ידע לייעץ אם קיימת עילת תביעה, לאמוד את גובה הפיצוי ולייצג את הנפגע בבית המשפט.
באם פגעו בשמך הטוב בפייסבוק – אל תישאר לבד. משרד עו"ד ציון בהלול, הממוקם בבורסה ברמת גן, מתמחה בתביעות לשון הרע ויעמוד לצדך לכל אורך הדרך.
📞 טלפון ישיר: 054-7799000