חדשות חמות בטיפול המשרד

### תקציר חברת "נגיש בקליק בע"מ" הגישה תביעה בסך 2.8 מיליון ש"ח לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד מספר מעורבים ובניהם עורכת דין, בטענה להפצת לשון הרע והכפשות שקריות. התביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין ציון בהלול וטלי איתן, מאשימה את הנתבעים בהגשת תובענות ייצוגיות כוזבות ובהפצת חוות דעת שקריות שנועדו לפגוע במוניטין החברה ולגרום לה נזקים כלכליים. החברה דורשת פיצויים, התנצלות פומבית והפסקת הפרסומים הפוגעניים. הנתבעים טרם הגישו כתב הגנה.


  • תאריך:11/04/2024 12:35
  • מיקום

תיאור

חברת "נגיש בקליק בע"מ", המובילה בתחום הנגשת אתרי אינטרנט לבעלי מוגבלויות בישראל, הגישה תביעה בסכום עצום של 2.8 מיליון ש"ח לבית המשפט המחוזי בתל אביב. התביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין ציון בהלול וטלי איתן, מאשימה את הנתבעים  - בהפצת לשון הרע מכוונת, פגיעה במוניטין, וגרימת נזקים כלכליים ותדמיתיים כבדים.

 הרקע לתביעה:

נגיש בקליק בע"מ, חברת טכנולוגיה המתמחה בפיתוח ושיווק כלים לניטור נגישות ובקרה אוטומטית, פועלת בישראל כבר שמונה שנים והצליחה לצבור מעל ל-10,000 לקוחות. החברה זכתה במכרזים ממשלתיים משמעותיים, כולל הספקת שירותי הנגשה לאתרי האינטרנט של הממשלה ואתר "נט המשפט".

פרטי התביעה:

בכתב התביעה המפורט, התובעת מתארת סדרת פעולות חמורות שננקטו על ידי הנתבעים. הטענות העיקריות כוללות:

1. **הגשת תובענות ייצוגיות כוזבות**:

    עורכת הדין, רשומה כחברה בלשכת עורכי הדין בישראל, מואשמת בהגשת כ-150 תובענות ייצוגיות נגד לקוחות התובעת, בטענה להפרת תקנות הנגישות. התביעה טוענת כי הראל שידלה בעלי מוגבלויות להגיש תביעות מתוך מטרה לקבל פיצויים כספיים, תוך הפרת כללי האתיקה המשפטית.

2. **הפצת חוות דעת שקריות**:

    עמיחי מירון, בעל מניות בחברה מתחרה, הפיץ חוות דעת מכפישות נגד שירותי הנגישות של נגיש בקליק. מירון טען כי השירותים המוצעים על ידי התובעת אינם עומדים בתקן הנדרש, למרות שאין לו הכשרה או הסמכה מקצועית בתחום הנגישות. המניעים של מירון, לטענת התובעת, כוללים רצון לנקום ולפגוע בתובעת ובקשריה העסקיים.

3. **פגיעה במוניטין ובשמה הטוב**:

    התובעת מציינת כי הפרסומים השקריים והכפשות המופצות על ידי הנתבעים גרמו לה לנזקים כלכליים ותדמיתיים כבדים, כולל ביטול חוזים ופגיעה בשמה הטוב בקרב לקוחותיה הרבים. כמו כן, הטיפול בפניות השקריות גרם לבזבוז זמן ומשאבים רבים.

דרישות התביעה:

התביעה מבקשת מבית המשפט לחייב את הנתבעים בתשלום פיצויים בסך 2.8 מיליון ש"ח בגין הנזקים שנגרמו, וכן להוציא צווים המונעים מהנתבעים להמשיך בהפצת פרסומים פוגעניים נוספים. התובעת דורשת גם כי הנתבעים יפרסמו הכחשות והתנצלויות פומביות על ההכפשות, וישאו בהוצאות המשפט ושכר הטרחה של עורכי הדין.

תגובת הנתבעים:

בשלב זה, הנתבעים טרם הגישו את כתב ההגנה שלהם לבית המשפט. עם זאת, הם צפויים להכחיש את הטענות ולהציג את גרסתם לאירועים. עו"ד יעל הראל הצהירה בתגובה ראשונית כי הפרסומים נעשו במסגרת הליך משפטי לגיטימי וכי אין בכך כדי להוות לשון הרע.

השלכות רחבות:

המקרה הזה מדגיש את המתח והקונפליקט הקיימים בתחום הנגישות הדיגיטלית. הוא מעלה שאלות קריטיות לגבי השימוש בתובענות ייצוגיות ככלי לסחיטה ואיומים, והניצול הפסול של חוקי הנגישות. מקרה זה עשוי להוות תקדים משפטי חשוב ולהשפיע על הדרך שבה יטופלו תובענות ייצוגיות ופרסומים שקריים בתחום זה בעתיד.

סיכום:

התביעה שהוגשה על ידי נגיש בקליק בע"מ חושפת מערכת מסועפת של השמצות והכפשות שמטרתן לפגוע בעסקה ובמוניטין של חברה מובילה בתחום הנגישות. התביעה לא רק מציגה את הנזקים הכלכליים הכבדים שנגרמו לתובעת, אלא גם מעמידה בסימן שאלה את האתיקה והלגיטימיות של הנתבעים בפעולותיהם.

הכתבה מתבססת על פרטי כתב התביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב. התפתחות האירועים תתעדכן בהתאם להחלטות בית המשפט והגשת כתבי הגנה מצד הנתבעים.